کد خبر: ۱۳۷۳۸۷۶

در بین عمل های زیبایی، عمل بینی همواره طرفدارن زیادی داشته و دارد و روز به روز نیز بر تعداد کسانی که تصمیم به جراحی بینی خود می گیرند افزوده می شود.

به طور کلی بینی به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. بینی گوشتی در مقایسه با بینی استخوانی از حساسیت بالاتری برخوردار است، زیرا بافت ضخیم و گوشتی بینی میزان ابتکار عمل جراح را تا حدودی پایین می آورد.

به دلیل حساسیت جراحی بینی گوشتی قصد داریم در این مقاله در خصوص جزئیات این نوع بینی و نحوه ی جراحی آن اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

ویژگی های بینی گوشتی

بینی افراد بر اساس ویژگی هایی نظیر ضخامت پوست در قسمت نوک بینی یا نیمه تحتانی بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. بینی های گوشتی معمولا در قسمت تحتانی دارای پوست ضخیم تری هستند. ویژگی های بینی گوشتی عبارت است از:

  • ضخیم بودن پوست در نوک بینی
  • مشخص بودن منافذ پوستی و بالا بودن میزان این منافذ
  • ضخیم بودن عرض سوراخ های بینی
  • بزرگی و پهن بودن نوک بینی
  • بلند بودن ارتفاع سوراخ های بینی از نمای نیم رخ و پهن بودن نیمه تحتانی بینی از نمای رو به رو در مقایسه با بینی استخوانی

نکته ی دیگری که در خصوص بینی های گوشتی وجود دارد، غضروف های ضعیف در قسمت پره های بینی است که این ویژگی در بینی استخوانی وجود ندارد و غضروف های بینی استخوانی دارای مقاومت بالاتری هستند؛ البته مقاومت پایین غضروف های گوشتی در افراد مختلف درجات متفاوتی دارد.

جراحی بینی

روش های جراحی بینی گوشتی

بدیهی است که روش های جراحی بینی گوشتی با بینی استخوانی کاملا متفاوت است. در بینی گوشتی تمرکز جراح بر روی تقویت غضروف بینی است که بتواند با ایجاد فشار بر روی پوست ضخیم ، بینی خوش فرم تر و باریک تری را شکل دهد. یکی از روش هایی که جراحان در هنگام مواجهه با بینی گوشتی انجام می دهند کوچک نمودن عرض سوراخ های بینی از پهلو است، که این کار باید با ظرافت و دقت بالایی انجام شود تا ظاهر بینی دچار مشکل نشود و طبیعی به نظر برسد. هر چه قدر که بینی از گوشت کمتری برخوردار باشد نتیجه ی عمل بهتر خواهد شد زیرا جراح در هنگام جراحی ابتکار عمل بیشتری خواهد داشت، اما شایان ذکر است در صورتی که حراج از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشد می تواند تقریبا هر نوع بینی گوشتی را به نحو مطلوبی عمل کند و فرد نتیجه ی قابل قبولی را از جراحی بینی خود بگیرد.

از مهمترین اقداماتی که در هنگام جراحی بینی گوشتی باید به آن توجه نمود، تقویت اسکلت زیرین بینی فرد است تا لایه ی رویی بینی به راحتی بر روی آن قرار بگیرد و شکل بینی را به نحو مطلوبی تغییر دهد. در صورتی که اسکلت زیرین به خوبی ترمیم نشود نتیجه ی عمل مطابق انتظار فرد نخواهد شد و علاوه بر آن پس از مدتی بینی به حالت اولیه باز خواهد گشت و عمل جراحی بی نتیجه خواهد بود.

 بر خلاف بینی استخوانی که در اکثر قریب به اتفاق موارد فرد، نتیجه ی دلخواه خود را از عمل جراحی می گیرد، در جراحی بینی گوشتی جراح باید نهایت دقت را به کار بگیرد تا بینی به شکل درست و صحیحی تغییر کند و از بازگشت بینی به حالت اولیه جلوگیری کند.

نکات مهم در خصوص جراحی بینی گوشتی در نظر داشته باشید

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد باید به آن توجه داشته باشند، انتظار معقول و منطقی از عمل جراحی است. افرادی که بینی گوشتی دارند باید به این نکته آگاهی داشته باشند که بینی گوشتی در برخی از موارد با محدودیت رو به رو می شود و نمی توان تکنیک هایی که در مورد بینی های استخوانی به کار گرفته می شود را برای آن به کار برد. پس انتظار افراد باید از عمل بینی خود انتظاری معقول و منطقی باشد. افرادی که بینی گوشتی دارند معمولا دارای اجزای صورتی با استخوان های بزرگ تر هستند و اندکی کوچک شدن بینی می تواند تغییر فوق العاده را در چهره ی آنان ایجاد کند.

از دیگر نکاتی بسیار مهمی که در خصوص جراحی بینی گوشتی حائز اهمیت است، اعتماد به پزشک ماهر و با وجدان است. برخی از بینی های گوشتی به دلیل مشکل بودن پروسه ی جراحی آنان و احتمال بالای بازگشت بینی به حالت اولیه موارد خوبی برای جراحی نیستند، در این موارد پزشک باید با آگاه نمودن فرد نسبت به این موضوع او را از مخاطرات و مشکلات احتمالی بعد از جراحی آگاه کند و بعد اقدام به جراحی بینی فرد کند، زیرا برای برخی از افراد عمل نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد و عمل علاوه بر اصلاح نکردن بینی،  می تواند آن را از حالت طبیعی خود خارج کرده و شکل صورت را از حالت طبیعی خود خارج کندو مشکلاتی را برای ظاهر فرد ایجاد کند.

میزان سختی جراحی بینی گوشتی چقدر است ؟

به طور کلی بینی گوشتی به دلیل بافت ضخیم خود به مراقبت های بیشتری در مقایسه با بینی استخوانی احتیاج دارد. بعد از جراحی بینی گوشتی افراد باید از چسب استفاده کنند و مدت زمان استفاده از چسب برای این افراد بیشتر از افرادی است که دارای بینی استخوانی هستند. به جز موارد گفته شده، جراحی بینی گوشتی و استخوانی تفاوت دیگری با یکدیگر ندارد و تمامی مراحل مشابه جراحی بینی استخوانی است.

نمونه عمل بینی

نتیجه ی بعد از عمل

بعد از عمل جراحی بینی گوشتی صورت شخص دچار تغییراتی می شود که در بیشتر موارد برای فرد خوش ایند است و موجب زیباتر شدن فرد می شود. در صورتی که جراح تمامی تکنیک های جراحی مناسب برای بینی گوشتی را رعایت کرده باشد، فرد بدون هیچ گونه نگرانی می تواند تا سالیان طولانی از بینی زیبای خود لذت ببرد و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص نیست. یکی از مواردی که همواره در افراد ایجاد نگرانی می کند افتادگی نوک بینی های گوشتی است. بینی گوشتی به طور طبیعی تمایل به افتادگی دارد، اما این موضوع نیز به کمک پیشرفت روش های جراحی و استفاده از روش های تقویت کننده ی غضروف بینی قابل حل است و در صورتی که پزشک تقویت غضروف بینی را به شکل مطلوبی انجام داده باشد امکان بازگشت بینی فرد و افتادگی بینی بسیار کم است.

دو فاکتور مهم در موفقیت جراحی بینی گوشتی کدامند ؟

به طور کلی در جراحی بینی دو فاکتور بسیار تاثیر گذار است. یکی از نکات بسیار مهم که می تواند کمک کننده باشد و استرس بیمار را به میزان بالایی کاهش دهد، داشتن انتظارات درست و منطقی است. در صورتی که بیمار از بینی گوشتی توقع بینی عروسکی و سربالا را داشته باشد و بر این مورد اصرار داشته باشد، جراح بایستی بخش زیادی از غضروف بینی فرد را بردارد، که این امر موجب می شود بینی در طولانی مدت دچار تغییر شکل شود و ظاهر فرد را به شکل نامطلوبی تغییر دهد. در برخی از موارد که غضروف بینی بیش از اندازه برداشته شده باشد ممکن است شخص نیاز به انجام مجدد جراحی پیدا کند و عمل ترمیمی نیز خود می تواند مشکلات و مسائل مربوط به خود را داشته باشد.

فاکتور دومی که بسیار مهم است، جراح قابل قبول و مورد اعتماد است. در انتخاب جراح خود بسیار حساس باشید و صرفا بر اساس توصیه های دیگران اقدام به انتخاب جراح بینی خود نکنید. از چندین ماه قبل از انجام جراحی بینی در خصوص پزشک خود تحقیق کنید و از میزان رضایت افرادی که بینی خود را نزد آن جراح عمل کرده اند مطلع شوید. نمونه کار های جراح را به دقت مورد بررسی قرار دهید و جلسات مشاوره را با جدیت دنبال کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که جراحی می تواند نتیجه ی عمل مطلوبی را ایجاد کند که علاوه بر زیبایی به کارایی طبیعی و عملکرد بینی نیز توجه داشته باشد و هر دو را به طور همزمان مد نظر قرار دهد.

هزینه جراحی بینی گوشتی چقدر است ؟

تعیین نمودن هزینه عمل بینی گوشتی و یا به طور کلی هر نوع عمل جراحی ای کاری غیر تخصصی و نادرست است، زیرا قیمت جراحی باید بر حسب تخصص و مهارت پزشک صورت بگیرد و تعیین نمودن قیمت پیش از مشاوره و ویزیت توسط دکتر عملا غیر ممکن است. نکته ای که در خصوص قیمت عمل بینی گوشتی وجود دارد و می توان تا حدودی در مورد آن اطلاعاتی را عنوان کرد، سختی عمل بینی گوشتی است که طبیعتا میزانی از تفاوت قیمت را ایجاد می کند. این عمل به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارد می تواند مسئولیت بالایی را برای جراح به دنبال داشته باشد، به همین دلیل هر پزشکی حاضر به انجام آن نیست.

بنابراین پزشکی اقدام به جراحی بینی گوشتی می کند که به تخصص و مهارت خود اعتماد کامل داشته باشد، طبیعتا این پزشک دستمزد بالاتری را دریافت خواهد نمود که علت این تفاوت قیمت نیز تفاوت در میزان تخصص و مهارت است که کاملا قابل توجیه است.

جهت دریافت وقت جراحی با مشاورین کلینیک مدیران در تماس باشید :

  • خط ویژه : ۰۲۱۲۲۵۸۱۰۰۰
  • مشاور واتس اپ : 09196509000
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها